Fina @ home..

Semalam aku bercuti..kene ambil EL sebab kaklong AKA pengasuh fina ditahan wad. jantung baby dia laju. tapi petang dah ok..so, boleh kuar wad..sepanjang 1 hari menjaga fina semalam, macam2 perkembangan terbaru fina..
  • merengek2 bila ditinggal keseorangan, nak diteman. tak boleh la aku nak pi dapur ke, bilik air ke, yang dia nak, duk je teman dia..
  • malas betul nak blajar meniarap, kot mengiring tu, time nak nen ler, kot tak, melentang saje...
  • suka tengok tv, especially citer karton la..tapi kejap2 jer, baby kan tak boleh tumpukan perhatian lama.
  • ade batuk sikit2..bagi ubat batuk, umangaih, susah betul..siap diketap nye mulut tuh..
  • kalau mandi lak, memang dia paling suka..sejak lahir, tak penah lagi menangis time mandi.berendam lama pun tak pe..tersengih2..besen mandi tu pun dah tak muat menampung fina..
  • tidur petang nak tidur dgn sebelah aku..tak nak tidur buai dah..nak berkepit je dgn mama dia..semalam fina dah sedar dari tidur, dia buka mata sikit2, nak check aku ade ke tak kat sebelah..bila tegur dia, baru la dia bukak mata..hi2..
  • kuat betul berpeluh..sampai basah2 rambut tu..
  • dah pandai buat suara menjerit halus tuh.ala2 suara baby gembira dalam iklan..kadang2 menyembur air liur..

itu je la antara perangai2 fina sepanjang aku jaga dia semalam..yang penting, kasih sayang antara kami semakin erat dan utuh dari hari ke hari..terutama tiap kali fina BF, bagai ade satu perasaan yang lahir dari hati ke hati yang hanya dpt dimengertikan oleh kami berdua..

Comments

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

28 Minggu