Sungai ke Tasik

Sabtu lepas, kami sekeluarga ke Taman Sungai Besi Indah. Ada jemputan kahwin adik Kak Wa. Lewat juga dari PS, agak-agak pukul 3.00 petang baru bertolak. Perut pun memang tengah lapar, berselera je saya makan. Lauk ikan masin kurau masak lemak cili api tu sedap lah!! Kuih karas (betul ntah nama kuih), tu pun saya suka. Terima kasih kepada Kak Wa & keluarga. Juga Selamat Pengantin Baru kepada INA & SUAMI. Moga berkekalan hingga ke akhir hayat.
Balik dari rumah Kak Wa, kami singgah pula ke Tasik Cempaka Bangi. Ada pameran Hari Landskap Negara. Bagi saya, taklah seronok sangat pergi ke sana. Kalau yang minat tanam2 pokok bunga, pokok buah, orkid dan macam2 tumbuhan yang sesuai dijadikan landskap, ok lah datang. Harga yang dijual pun berpatutan. Saya? Rasa2 last sekali tanam bunga masa zaman sekolah kot. Sejak dah pindah ke PS nih, ada juga terniat di hati nak tanam pokok serai kat belakang rumah. Bila tu, tak tau lah. Ntah2, saya 'tanam' serai kat pasar jer.

Sabtu @ Tasik Cempaka, Bangi.

Comments

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

28 Minggu