dah OK

Aku telah pulih sepenuhnya dari rasa tak sihat. Minggu ni rasa fresh je nak pegi keje. tapi bangun pagi still liat lagi la, kunci jam pkl 5.45 pagi, postpone sampai pkl 6.30 pagi. nasib sempat je siap2. pkl 7 hantar fina ke rumah kaklong. 7.15 pagi pegi keje. tu la rutin harian.


Esok ade kursus 'cyber save' kat JPM. sebenarnya nak cukupkan 7 hari kursus tu. biasela hujung2 tahun. mengangkut ler beg pam tu esk. kalau kat ofis lama, senang la sikit nak beroperasi. selamba je aku pam kat surau tu. ni kat Auditorium JPM.ntah mana la port pam aku esk. sejak kebelakangan ni, stok frozen EBM makin mengurang. mana taknye, hari2 ambik frozen EBM untuk top up bekalan fina 5 botol sehari. kalau dapat buat stok pun, bila pam sabtu ahad. faham2 la bila time cuti, memang penyakit 'M---S' menyerang. bila stok dah kurang, baru tau risau. sebenarnya hati aku ni berbelah bagi nak teruskan BF fina sampai umur 2 tahun ataupun nak stop sampai umur dia setahun. memang la seelok-eloknya BF sehingga umur 2 tahun, tapi tak tau la lagi. aku tak buat keputusan lagi. insyaallah, lagi 2 bulan genap fina setahun, tercapai target fasa kedua BF fina. tak sampai hati rasanya nak bagi fina minum susu formula. ye la, bukan senang nak teruskan BF sampai ke tahap ini..ntah la..tunggu je macamana nanti.

Purata sehari pam sekarang 12-14 auns sehari. dapat la dalam 4 botol bekal fina utk keesokan harinya.Stok EBM fina sekarang tinggal 26 pcs liner. kalau nak dibandingkan dengan zaman2 susu meriah dulu, memang ade sedikit sedih la dalam hati ni sebab stok semakin berkurangan. tapi aku yakin, selagi ada usaha dan kemampuan, pasti ade rezeki untuk fina. yang penting aku tidak cepat berputus asa. sungguh, perjalanan BF bagi seorang ibu bukan begitu mudah dan tidaklah terlalu susah..

4 fresh, 1 frozen- bekal EBM fina setiap hari.

Stok frozen EBM Okt 2009 - tinggal 26 pcs liners.

Comments

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

28 Minggu