18 September 2013

Hari Sukan


Beberapa minggu lepas, Fina ada Hari Sukan di Bangi, Selangor. Gabung dengan beberapa taska di bawah cawangan Nasyrah. Seronok sangat dia dapat pergi. Walaupun panas, tapi dia tak letih pun. Kanak-kanak tengah membesar, mana tau letih. Ikut jer cakap teacher nya. Saya teman masa perbarisan sahaja pagi tu, lepas tu bagi je teacher-teacher uruskan acara mereka. Lagipun Fina lebih berdikari bila tak nampak muka saya dengan abang. Saya duduk jer kat tempat duduk atas stadium.
Mula-mula sampai, daftar nama. Berkumpul di bawah khemah dan selepas itu beratur untuk perbarisan antara taska. Ada bacaan doa, bacaan ikrar, nyanyian lagu Negaraku, Lagu Merdeka dan Lagu Hari Raya. Fina dah pandai nyanyi lagu " berlalulah sudah ramadhan, sebulan berpuasa...la..la..la..." dah habis raya pun masih nak nyanyi lagu raya.
Tengah ready untuk acara perbarisan keliling padang.


Beratur-beratur semua.

Acara sukan diasingkan ikut usia kanak-kanak. Fina masuk 3 acara - musical chair, susun kuih raya dan kutip bendera Malaysia.
 

Badge untuk acara yang menang, No 1- kutip bendera dan No.4- Susun kuih raya
 
 
Fina menang 2 acara. Susun kuih raya dengan kutip bendera. Ini sukan pertama Fina dan sudah tentu menjadi kenangan yang terindah dalam kehidupan sebagai seorang kanak-kanak.
 

1 comment:

  1. Hi…saya blogwalking kat sini. Jemput datang ke blog saya yer http://ibu2ahmad.blogspot.com

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails