08 March 2016

3F

Nama saya Nur Irdhina Syafiqah..Saya telah bersekolah di Tadika Islam Al-Qausar. Saya seorang yang lemah lembut. Sebab itulah selalu adik saya Fittriah akan tarik rambut atau cubit saya di rumah. Saya suka mewarna buku dan menonton cerita Sofia The First. Kalau di sekolah saya malu nak bercakap. Saya seorang pendiam. Cikgu selalu cakap kat mama, saya senyap sahaja di sekolah. Kalau dah siap kerja sekolah, saya tarik-tarik tangan cikgu tunjuk buku. Tak dengar suara pun. Alahai, sampai mama ckp Fiqah kan bukan OKU. Kenalah bercakap di sekolah. Bila nak tidur di rumah, saya suka mama tepuk badan saya hingga saya tertidur. Saya dah lama tak pakai pampers dan saya tak pernah lagi kencing malam kat tilam tau. Setiap pagi mama, akak Fina dan Fittriah akan hantar saya ke sekolah. 
*************************************************************

Nama saya Nur Anisah Fittriah. 27 Mac ini saya dah genap 2 tahun. Hobi saya makan :) Tiap hari saya suka makan sampai perut saya nampak buncit. Ha, lagi satu hobi saya ialah mandi. Bila lepas poopoo saya cakap dengan mama "nak andi"...sambil tunjuk kat kepala minta basahkan rambut. Saya dah pandai cakap sikit-sikit tau. Bila nampak iklan gegirl yang comel di tv, saya cakap "antik nyooo".. Dan bila tengok jer iklan Qu Puteh, terus saya buat jari kat pipi sambil cakap " utih..utih..umuaaahhh". Saya suka bercakap dengan atuk bila mama telefon atuk. Kat rumah saya suka memanjat. Bila makan, saya lebih suka suap sendiri. Tak apalah bersepah pun, yang penting saya tengah belajar berdikari kan. Saya dah faham bila mama minta saya buat sesuatu, setakat hantar botol susu ke sinki dan letak baju kotor dalam bakul, saya dah boleh buat sendiri dah.
Saya ramai kawan di taska. Setiap pagi baba yang akan hantar saya ke taska, dan petang pula saya tunggu mama ambil saya. 
**********************************************************


Nama saya Nur Azwa Safrina. Saya dikenali sebagai Fina. Saya telah memasuki darjah 2 tahun ini. Pagi saya sekolah KAFA, mama akan hantar. Waktu tengahari mama dua yang akan uruskan saya ke sekolah Rendah. Petangnya baba akan jemput saya. Saya masih mengekalkan hobi suka shopping di book shop sekolah. Selain itu saya suka membantu mama masak, cuci pinggan, sapu sampah dan sidai baju. Bila rajin, saya akan basuh kasut sekolah sendiri. Saya suka sakat Fiqah sebab saya suka dengar suara Fiqah menangis. Apapun, saya sayangkan adik-adik saya. Saya suka bercerita dengan mama mengenai kawan sekolah saya bila saya dah nak tidur. Kadang-kadang kawan tu tak nak kawan dengan saya. Saya cakap dengan mama, saya sedih. Tapi mama selalu pesan, tak apa kalau kawan tu tak kawan Fina, Allah kan ada jaga Fina.

*******************************************

1 comment:

  1. Alahai... dah besar dah 3F. Bila la acik dapat jumpa 2F lagi tu kan. 3rd F sama lah nama ngan anak acik Nur Aneesa Aisyah. Awak Nur Anisah Fitriah. Nanti bila2 kita jumpa 3F.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails