Zoo Negara

Alhamdulillah, saya semakin segar dan semakin sihat dari virus batuk dan selsema yang menyerang selama 2 minggu. Cuma batuk ada sikit-sikit lagi. Itulah nikmat kesihatan, baru kita rasa bersyukur waktu sihat apabila Allah memberi dugaan untuk kita menempuh kesakitan.

Bulan lepas kami ke Lembah Beringin. Mula-mula ayah dan umi ke Semenyih, dan kemudian kami ke rumah kakngah saya yang terletak di lembah. Hajatnya untuk menziarahi abang ipar yang mendapat sedikit kemalangan. Lagipun sudah lama kami tak ke sana. Tidur semalam, dan keesokkan paginya usai sarapan kami bergerak ke destinasi seterusnya.
Atuk bersama adief & fina.
Sempena Hari Bapa, saya berhajat nak bawa ayah ke ZOO NEGARA. Bukannya apa, sebenarnya saya yang tak pernah pergi sana. Pernah waktu zaman kecil ayah&arwah mak bawa saya dan kakngah ke Zoo Negara. Tapi tengok dari luar sahaja. Sebab tiket mahal, tak mahu membazir duit masuk ke sana. Kami pun tengoklah kepala zirafah dari tembok di luar zoo sahaja..hi2..tragis, sampai ke hari ni saya ingat. Tak sama dengan budak zaman sekarang kan. Setiap keinginan, jika ada kemampuan, akan diikutkan oleh ibu bapa.

Kami sampai ke Zoo Negara lebih kurang jam 9.30 pagi. Beli tiket untuk Dewasa Rm20 seorang, ayah dalam kategori warga emas RM9 dan Fina bawah 3 tahun masuk percuma. Pada pendapat saya, memang agak mahal harga tiket yang dijual. Jika dibandingkan dengan Zoo Melaka, bila masuk melawat di dalam Zoo Negara, rasanya Zoo Melaka jauh lebih cantik dan tersusun daripada di sini. Lain kali Fina dah besar sikit, kita ke Zoo Melaka semula seperti tahun lepas.

Layan gambar bersama atuk dan nenek:


Kali ini, tidak terlarat rasanya untuk berjalan ke semua tempat. Saya kepenatan. Cuaca pun nak hujan. Tempat terakhir ialah ke tempat kesukaan Fina. Bertemu mak & bapak gajah...

Rasanya saya tidak akan kesini lagi. Cukuplah sekali. Fina kalau nak pergi lagi, tunggu rombongan sekolah ya:)

Comments

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

28 Minggu