Salindah

Saya memasuki minggu ke 16 pregnancy. Kiranya sudah 4 bulan usia kandungan ini. Agak lama bertahan tanpa alahan, minggu ini saya dijangkiti virus selsema yang agak teruk. Bila dah selsema, automatik dapat batuk pula. Kali ini makan ubat pun, tak memberikan kesan apa-apa. Bertahanlah, cuma tak ambil mc lagi. Gagahkan diri untuk datang kerja.

Kali ini saya mengambil Set Salindah dari usia kandungan 12 minggu dan insyaallah sehingga selepas bersalin. Persediaan perubatan secara homepati. Bukannya apa, bila kenang-kenang semula kisah bersalinkan Fina yang agak 'fobia', saya cuba Set Salindah. Tapi sebenarnya, tak semua pengalaman bersalin adalah sama, ada yang mudah, ada yang susah. Tak kiralah makan apa pun, cuma kita berikhtiar sahaja.  
Pelbagai hasil testimoni yang saya baca di internet. Ada yang positif dan ada yang negatif. Bergantung pada keberkesanan dan cara pemakanan masing-masing. Bagi saya, masih terlalu awal untuk saya berkongsi kesan pengambilan Salindah ini. Baru makan botol B1. Itupun banyak lagi pil yang tinggal dalam botol tersebut. Macam tak luak pula. Lagipun pil nya saiz kecil sahaja. Seperti saiz pil vitamin c yang dibekalkan oleh klinik. Insyaallah, bila dah selesai dan selamat melahirkan anak kedua, saya akan memberikan testimoni berdasarkan pengalaman sendiri.  

 

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

28 Minggu