Fiqah 11 dan 12 bulan

Aura mengupdate blog makin kelaut kebelakangan ini. Lebih-lebih lagi selepas cuti-cuti Malaysia yang lalu. Baru pulih dari demam berterusan dan first time dalam hidup saya hilang suara. Tinggalkan dulu cerita ketidakpuasan yang tersirat dalam hati, sebelum masa beredar, lebih baik cerita pasal cik Fiqah saya yang semakin membesar.

Diam tak diam, minggu hadapan genap Fiqah setahun. Memang agak cepat proses tumbesarannya. Sungguh, saya rindukan zaman Fiqah baby. Saya rindukan untuk menjaga Fiqah selama 24 jam di rumah. Tak puas jumpa Fiqah dari jam 6 petang hingga 6.50 pagi setiap hari waktu bekerja. Rasa tak sampai hati tinggalkan Fiqah di taska setiap pagi. Tapi begitulah kehidupan, selalu rasa tidak PUAS HATI itu sepatutnya diambil dari segi positif agar kehidupan seterusnya dilalui dengan lancar.

 
Fiqah dah pandai apa ya;)
  • Masih merangkak dan belum berjalan lagi. Baru belajar berdiri, panjat-panjat tepi sofa.
  • Fully bf hingga sekarang. Fiqah dah tak reject EBM lagi. Sehari bekalan ke taska sebanyak 3 botol.
  • Ada 3 batang gigi.
  • Makin kenal orang, nak orang layan dia. Bila tengok saya dah siap pakai tudung, suruh dukung dia.
  • Dah pandai tak nak pergi taska pagi-pagi. Bila hantar, tak menyerah diri seperti zaman dia baby.
  • Malam tidur nyenyak. Rasanya sejak Fiqah kecil tak pernah lagi saya overtime jaga Fiqah malam-malam. Walaupun bila demam, dia tak banyak meragam.
  • Sangat lah suka melayan akak Fina nya. Bila akak Fina buat lawak, gelak besar Fiqah. Pandai main sama-sama.
Insyaallah, dalam perancangan nak buat Majlis Hari Jadi Fina dan Fiqah. Combine sekali. Berhajat nak buat kek Pengantin (Princess) atas permintaan akak Fina. Harapnya menjadilah air tangan mama F&F ini.
     

Comments

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

Fina @ klinik Kesihatan Semenyih, Kajang..