18 September 2012

Merangkak

Fiqah sudah laju meniarap ke hadapan dan juga minggu ini rajin practise merangkak. Dapatlah 2-3 kali gerakan. Bila saya ke dapur, sekejap sahaja dia dah sampai ke meja makan nak cari saya kat dapur. Semalam akak Fina nya yang jadi jurulatih Fiqah.

Fiqah cepat, Fiqah cepat.
Lagi sikit Fiqah, cepatlah baby. Sambil tepuk tangan.
Sikit lagi baby, yeay! Dah sampai pun. Pandai baby. Pandang mama, mama tangkap gambar tu.
Adiknya buat tak tahu je bila akak Fina suruh pandang mama. Gambar ditangkap masa Fiqah dah dekat dengan akak Fina. Adalah jarak setengah meter Fiqah berlatih dengan akak Fina. Fina pula sibuk nak pakai bip kat leher, sebenarnya nak bagi Fiqah pakai masa suap bubur makan tengahari. Fina yang duk menangis nak pakai kat leher dia. Mungkin dia tak ingat masa kecil dahulu dia ada pakai bip waktu makan. Tapi masa itu, tak ada orang nak berebut kan.
Lepas ini, kena rajin moop lantai sebab kalau mamanya tak buat, Fiqah lah tukang moop lantai dengan seluarnya.



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails