1 Tahun 2 bulan ++

Saya belum boleh berjalan sepenuhnya lagi. Bila rajin, saya jalan, bila malas saya merangkak sahaja. Saya rasa bila saya berjalan, badan saya bergoyang-goyang, terhoyong hayang. Bapp..jatuh terduduk. Sakit okay. Mama dengan akak Fina suka sorak di rumah bila saya cuba berdiri - TATIH..TATIH..TATIH..bersemangat saya bila dengar perkataan itu.

 
Seterusnya, saya memang suka makan. Itu memang hakikat yang tidak boleh dinafikan. Terpesona sungguh saya dengan makanan. Sekarang saya suka suap makanan sendiri. Kalau time makan, mesti mama sediakan satu pinggan/mangkuk/sudu untuk saya guna sendiri. Kadang-kadang habis bersepah, tapi saya suka belajar makan sendiri. Seronok;)

 
Akak Fina suka mewarna sejak dia sekolah. Saya pun apa  lagi, join sekaki. Bila akak Fina menulis dan mewarna, saya pun nak cuba. Tapi saya suka tulis di atas lantai rumah. Baru nampak cantik. Semalam saya tertulis tahi lalat di pipi. Tergelak mama tengok muka saya. Belum lagi tengok kat tapak tangan saya, penuh dengan corak saya buat tau.
 

Bila penat menulis saya buat magic pula dengan mama. Masukkan tutup color dalam mulut. Cepat-cepat mama babab mulut saya..hi2..Saje jer mama saya buat magic ini. Gusi gatallah..

 
Oh ye, gigi saya dah ada banyak dah. Kadang-kadang saya test drive untuk gigit mama. Menjerit mama bila saya gigit. Sorry mama..Saya memang manja sangat dengan mama. Tak boleh tengok mama takde, mesti saya cari mama. Bila mama masak, saya pun nak tengok. Mama pun dukung saya sebelah tangan.  Saya makin faham apa yang mama dan baba cakap. Saya sayangkan mama, baba dan akak Fina..umuaahhhh....(itu mama tak sempat nak tangkap gambar lagi).
 

Comments

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

28 Minggu