Red Velvet

 
Cuti hujung minggu rasa tekak teringin sangat nak makan red velvet. Resepi dah lama simpan kat rumah, cuma percubaan nak membuatnya belum tertunai lagi. Sempena meraikan bulan Mac sebagai bulan ulangtahun perkahwinan saya yang ke-6, jadi saya buat kek red velvet ini. Versi kukus. Walaupun saya tahu abang bukan peminat kek, tetapi itu bukan penghalang untuk saya meneruskan misi. Fina pun tidak menggemari creamcheese yang dilepa atas kek. Kali ini saya dengan Fiqah yang menikmati kek tanpa persaingan.hi2..
Inilah hasilnya. Simpan di peti ais dulu untuk mengelakkan creamcheese cair.


Simple deco
 
Kepingan red velvet yang telah siap dipotong
Memasak ini sama juga dengan hobi yang lain. Tunggu mood datang baru tiba-tiba jadi rajin. Kalau tak sampai mood, sampai sudah terperap jer resepi dalam laci kabinet dapur.
 
Happy Anniversary abang.. Moga cinta kita sentiasa mekar berseri semerah red velvet yang abang makan sepotong sahaja itu..hi2.. Alhamdulillah, diciptakan Allah seorang insan bernama Azhar untuk menjadi pemimpin ke atas wanita bergelar Azliza dan bapa kepada mujahid kecil bernama Nur Azwa Safrina dan Nur Irdhina Syafiqah. Syukur pada-Mu.  

Comments

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

28 Minggu