29 March 2013

Bersama

Akak Fina dengan Fiqah banyak meluangkan aktiviti bersama. Maklumlah, itu sahaja kawannya di rumah. Kadang-kadang baik sangat mereka berdua, kadang-kadang duduk dekat pun tak boleh. Fiqah pun dah makin faham apa orang cakap. Jadi bila akaknya marah dia, dia selamba je lawan balik. Dengan gaya bahasa baby lah. Comel dan terasa riuh rumah dengan suara anak-anak. Dan akak Fina masih mengekalkan reputasinya sebagai seorang yang manja daripada adik. Tak boleh adik lebih sikit.
 
Share gambar dua beradik ini tengah bermesra;) Hisap botol bersama. Fiqah tu, bila tengok akaknya hisap botol, dia pun nak. Padahal bukan dia minum sangat pun. Habis tumpah ke baju. Mamanya isilah air sedikit untuk melayan kerenahnya. Kalau tak, berebut dengan akak Fina.
 
Sama tak rupa kami????

Possing gedik-gedik pula.

Yeay! dah habis, possing gaya bebas..
 
Banyak lagi aktiviti bersama mereka berdua. Paling selalu ialah main air bersama. Dua-dua suka berendam dalam bilik air. Selain itu mereka selalunya :
  • Makan bersama
  • Main dan mewarna bersama
  • Tidur bersama
  • Gaduh bersama
Banyak acara bersama, waktu kecil adik beradiklah yang menjadi rakan dan sahabat kita yang paling rapat. Masalah cemburu tetap ada kerana cemburu itu adalah anugerah Allah kepada insan biasa, lebih-lebih lagi anak-anak yang masih kecil. Tidak pandai lagi menilai, hanya tahu mengekspresikan apa yang mereka rasa melalu perbuatan. Suka merajuk bila tidak dapat apa yang dikehendaki. Perlakuan mereka menjadi warna warni yang melengkapi kehidupan kita sebagai ibu bapa ketika membesarkan anak-anak. 
Tengok, Fiqah yang baru 1 tahun 3 bulan ini pun dah pandai mengamuk sekarang.........Aip, nak kene babab ni..hi2..
 

2 comments:

  1. alololo comel nyer fina n fiqa ni..main elok2 taw

    ReplyDelete
  2. Comelnye..muka same.cuma sorg junior.sorg senior.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails