05 May 2009

Fina Dah 4 Bulan..


gelak besar ye....

Hari ni pegi Klinik Semenyih, checkup fina. memandangkan fina kene batuk dgn selsema, so jumpa doktor, mintak sekali ubat. fina cukup susah makan ubat.semalam, kaklong bagi ubat, habis dimuntah eh..basah2 mama NO.2 tuh..aku ingat lagi masa fina 2 bulan, dah pandai buang ubat yg aku bagi kat mulut dia.siap2 muntah & batuk2 lagi.slalu orang yg sabar bagi ubat kat fina, baba dia la..bagi sikit2..siap pujuk..haaiii, minum grape water pun mcmtu jugak..habis di"lueh" eh..fina, memang baby yang TAK SUKA UBAT...itu la kesimpulannya...

tapi citer kali ini, bukan pasal ubat. tapi pasal BERAT fina..hari ni timbang fina dah 7.9 kg..
memang dah diduga. sebab weekend aku mandikan dia, memang tak larat nak timang dah..aku pulak, dah kurang berat..sekarang dah 49kg..suka la tuh..hi2..biar anak yg naik badan, jangan mama nyer..ni la berat2 fina yg telah direkod oleh mama fina..

hari first - 2.87 kg
1 bulan - 4.3 kg
2 bulan - 5.7 kg
3 bulan - 6.7 kg
4 bulan - 7.9 kg

alahai anak omak, makin berisi, makin bulat..muhaha..tapi tak pe, fina HANYA MINUM SUSU IBU..tu la rahsia fina mempunyai peningkatan berat badan yang sihat..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails