fina belajar makan..

Sabtu & ahad lepas aku cuba masak bubur nasi untuk fina..mula2 beras aku cuci bersih dan keringkan. lepas tu, blend sampai jadi serbuk tepung. ingatkan nak bancuh dengan air panas aje, tapi aku was2 takut beras tu tak masak sepenuhnya..takut fina sakit perut nanti. so, aku masak bubur dalam periuk sebanyak 3 sudu besar. lebih kurang 1 mangkuk kecil untuk fina. testing pertama, aku campurkan dengan ebm stok..fina makan 3 sudu kecil jer.terkulat2 dia nak hbskan.sekarang, bila hantar rumah kak ida aka pengasuh fina, kak ida bagi fina nestum yg dah siap campur dengan susu. letak dalam botol katanya.bagi fina makan pkl 11.30 pagi, sehari sekali.fina makan sikit jugak.time cuti sabtu ahad, baru aku bagi bubur nasi..start minggu ni aku bagi gak fina makan buah oren.fina hisap sikit2..nak pulak dia..kalau dikira2 minggu ni dah 2 minggu fina belajar makan solid food..perkembangannya tetap sama..makan sikit2, terkulat2, macam tak sedap jer..so fina, teruskan belajar makan ye..

bubur nasi ciptaan mama fina..

fina yang tertekan time makan..


ye la2..mama bagi 3 sudu jer..susah betul nak makan..

Comments

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

28 Minggu