Tragedi C/pox..


Dah lama sangat tak masuk keje. 2 minggu MC, seminggu cuti balik terengganu..start 16/7 aku kene demam panas, pagi kene c/pox...pegi klinik dapat MC 2 hari, pastu pegi klinik kerajaan lak, mc seminggu..woooh, memang rimas...dengan pedih, gatal, miang, tak boleh tidur.dan kesan yang paling ketara ialah PARUT di muka..waaaa, dah tua2 baru kene..gini la..aku teruskan juga BF fina..dan untuk menguatkan semangat aku, aku sms kaunselor laktasi, PN RITA RAHAYU..dan ini lah pesanan dia

"DIRECT BREASTFEED & PUMP TOO, UR BABY WILL BENEFIT FORM THE ANTIBODIES FRM U WHICH HELPS TO FIGHT WHTEVER INFECTION UR HAVING NOW. UR BABY MAY OR MAY NOT GET IT BUT IF SHE DOES, SHE WILL BE ABLE TO FIGHT IT BETTER BECOZ OF UR ANTIBODIES WHICH U PASS TO HER"..

berbekal sms ni, aku tekadkan semangat teruskan BF fina sehingga la aku berjaya mencapai target untuk menyusukan fina secara exclusive selama 6 bulan..syukur alhamdulillah, tak sia2 usaha aku selama ini..terima kasih kepada Pn Rita atas nasihat yg diberikan.walaupun aku tak kenal dia, tapi dia sedia membantu.dan kepada abang yang menjaga aku siang malam, time demam haritu..dia lah yg jagakan fina, memasak, kemas rumah, cuci baju, carikan daun semambu, bedak sejuk, kelapa muda, ala2 macam jaga aku time mula2 pantang dulu..itulah keistimewaan alam rumahtangga, ade suami yang menjaga dan menyayangi kite, tak kira waktu susah dan senang..dan abg slalu cakap, sakit tu penghapus dosa..itukan ujian dari-Nya..diberikan kepada hamba-Nya yg mampu menghadapinya..dan sekarang aku dah sihat..tengah cari jalan untuk hilangkan parut2 muka nih pula.

Comments

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

28 Minggu