26 April 2011

Rendang ayam & satey minang

Sabtu lepas, pagi-pagi ke Pasar Tani Semenyih. Lepas sarapan nasi lemak kat kedai, saya ke pasar. Dekat jer dengan area pasar tani tuh. Dah lama tak makan rendang ayam pencen. Lagipun, baba Fina kurang suka makan rendang. So, jarang-jaranglah saya masak rendang. Tapi sebab dah teringin sangat, saya buat gak rendang sekuali. 2 hari 2 malam baru habis. Senang jer sekarang, santan dan kerisik beli yang dah siap. Cuma bahan kisar yang perlu disediakan.

Kalau makan dengan nasi impit, lagi sedap. Tapi tak sempat nak buat nasi impit. Makan dengan nasi je lah.


Dari minggu lepas saya teringin makan ini


^

^

^

^



Satey minang. Hari ini nak singgah pasar malam Bangi. Makan satey minang. Lagipun dah lama tak berjalan-jalan ke pasar malam bangi..


Gambar sumber dari en google. Kabel c3 tak beli lagi.

3 comments:

  1. gambar tu membuatkan zai menjadik lapar....huhuhu

    ReplyDelete
  2. kang boli an sate minang tuk org kajang utama sikit boleh?kuah kasi asing...demand lak tu...hahahah!!!

    ReplyDelete
  3. zai : lapar, nanti lps lunch kenyanglah tu..hi2..

    kaklong : moh pi serbu bangi malam kang..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails