29 Minggu

Minggu 29
Bayi
Bayi semakin membesar dan memenuhi ke seluruhan ruang dalam perut. Kepalanya mula sepadan dengan badan. Kening dan bulu mata tumbuh sepenuhnya. Bulu pada badannya
terus tumbuh. Matanya boleh membuka dan ditutup dan mula fokus.
Anda
Dengan perut yang semakin besar, tidur anda kini sering tidak nyenyak. Selain daripada rasa tidak selesa semasa berbaring, anda juga semakin kerap ke bilik air. Ketika ini cara tidur yang betul penting untuk memastikan anda berpeluang untuk berehat secukupnya. Agar anda rasa selesa ketika berbaring, alaskan perut dan kaki dengan bantal.
******************************************************
Hari ini saya ada regular checkup di Klinik Desa Rinching. Last checkup bulan lepas jumpa doktor. Result ujian minum air gula di Klinik Kesihatan Beranang masa tu belum dapat lagi. Insyaallah, hari ini dapat result nya. Tapi saya rasa result tu ok lah. Cuma sekarang ini memang kat mana-mana Klinik Kerajaan, kalau ada pertambahan berat badan ataupun ujian air kencing result - green lebih 2x mesti kena minum air gula. Benda paling malas nak buat masa mengandung.
Dan insyaallah, malam ini kami sekeluarga akan pulang ke Setiu, Terengganu. Kali ini untuk menemui ayah dan mak mertua yang akan menunaikan haji dalam minggu ini. Tarikh berlepas Tabung Haji dah bagi samaada 14,15 atau 16  Oktober 2011. Memandangkan baba Fina dah start sem baru 15 dan 16 ini, jadi kami pulang awal ke kampung. Buat persediaan apa yang patut sebelum mereka berangkat ke Mekah. Alhamdulillah, impian mereka bakal tercapai tahun ini. Moga mendapat haji yang mabrur.

Comments

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

28 Minggu