Minggu 30 ++

Minggu 30 dan 31

Bayi

Bayi kini sudah pandai menyesuaikan keadaan mengikut keselesaan.
Kini, dia sangat aktif dan sudah dapat membezakan antara terang dan gelap.

Anda
Anda akan cepat rasa letih kerana perut semakin membesar. Jika berjalan terlalu laju anda akan cepat lelah. Jadi adalah penting untuk anda menjaga posisi. Tidur pada waktu malam juga mungkin akan terganggu.
Sesak nafas atau termengah-mengah akan mudah berlaku sekiranya anda tidak berhenti bergerak. Jadi banyakkan berehat. Jika waktu malam anda rasa kurang selesa untuk bernafas, pastikan pakaian anda tidak terlalu ketat dan panas.
******************************************************
Gambar geng-geng ibu mengandung di ofis.
Beratur ikut due, mula-mula Aishah (tunggu hari bersalin), Cik Ima (awal Dis), saya (akhir Dis), Ita (Januari 2012) dan Jaja pengantin baru (pregnant masuk 2 bulan).

Alhamdulillah, saya telah memasuki usia kandungan 7 bulan minggu ini. Tiada masalah, cuma last checkup HB turun sedikit. Selainnya, berat badan dan baby dalam keadaan baik. Kaki saya memang jenis urat timbul pada belah kiri, ada 2 kali kene kejang waktu malam. Sejak hariitu, hari-hari sapu pati halia dan pakai stokin tidur malam. Biar panas dan urat tak sejuk. Cuma 2-3 hari ini, tidur malam rasa panas sangat. Peluh banyak macam lepas berlari. Teringat masa mengandungkan Fina dahulu. Guna 2 kipas waktu tidur. Satu kipas siling, satu kipas bawah. Baru sejuk badan.

Hari ini ada checkup di Klinik Desa Rinching. Harap result checkup normal dan tiada masalah. Lepas tu boleh balik kampung sambut Deepavali. hi2..
Saya dapat berita daripada kakngah semalam, kene admit di Hospital KKB. Kakngah saya pun masuk club ibu mengandung tahun ini. Minggu ini dah masuk 8 bulan. Doakan beliau sihat kembali ya:) Dan baby tiada sebarang masalah hendaknya. Amin.

Comments

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

28 Minggu