Eubos

Cik Fiqah saya telah pandai buat aksi menumbuk ke kiri dengan kiraan 5 kali berturut-turut. Practise untuk ringankan badan meniarap agaknya. Itupun kalau rajin, sama macam Fina masa kecil. Suka terlentang sahaja dan kadangkala buat aksi kuak lentang. Tak apalah, asalkan Fiqah ada 'usaha' di situ. Gambar tidak jelas sebab Fiqah tengah buat gerakan senaman ke kiri dengan pantas.


Juga kuat hisap jari. Kadang-kadang sampai 4 jari masuk dalam mulut. Cuma Fiqah tak kuat muntah. Bila terjolok anak tekak, dia berhenti hisap jari. Tak lama kemudian, masuk jari semula. Kalau orang tua-tua nampak, mesti dia cakap anak saya lapar. Suruh bagi makan. Nasib baik zaman sekarang ramai yang telah terdedah dengan saranan bf baby hingga usianya genap 6 bulan, tanpa diberi air kosong atau makanan tambahan yang lain. Kalau tidak, ramailah bayi yang belajar hisap jari diberi makan.


Disebabkan kesan merah-merah pada pelipat leher, ketiak, telinga dan betis Fiqah masih belum hilang, jadi saya cari juga mandian jenama EUBOS untuk Fiqah. Mulanya nak cari jenis losyen agar senang nak sapu pada bahagian tersebut. Tapi tak ada di Guardian. Jadi saya beli mandian sahaja. Baru guna semalam. Cepat juga kesannya, kurang sikit merah pada badan Fiqah. Hariini pesan pada pengasuh agar mandikan Fiqah guna Eubos. Lepas mandi tak payah sapu losyen atau bedak biar kulitnya cepat pulih. Nak buat macamana, dah badan bambam. Banyak lah pelipat yang merah sebab peluh.

Inilah rupa EUBOS itu. Bagi yang ada mempunyai masalah kulit bayi yang jenis kuat alahan, saya syorkan guna jenama ini.

Comments

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

2nd Maternity & Children Expo @ Mid Valley Megamall