Balik Terengganu

Cuti sekolah hampir berakhir, dan mood menaip n3 pun agak ke laut kebelakangan ini. Sempat juga pulang ke Terengganu minggu lepas. Kali ini tak pergi mana-mana pun. Hanya pergi kenduri kahwin di Manir dan berjalan-jalan di pasar tani Kampung Buloh. Lagipun kami tidak bercuti lama dan tidak bercadang ke bandar ataupun naik ke Kelantan memandangkan musim cuti sekolah. Kalau shopping pun susah minta tawar kerana harga barang agak mahal bila ramai pengunjung. Saya, tak habis-habis bab shopping sahaja di kepala kan.

Dan laluan Lebuhraya Pantai Timur berhampiran Setiu telah siap. Tol masih percuma dan kawasan R&R masih dalam pembinaan. Jadi tidak lalu kawasan bandar dan Kuala Berang lagi. Maka amat tipis peluang berjalan-jalan di bandar Terengganu apabila highway LPT itu telah abang gunakan untuk pulang ke kampung. Beli keropok keping dan keropok lekor pun kat tepi jalan on the way balik ke KL. Sodih;)

Balik kali ini, mak mertua saya sibuk berbisnes di Dataran Langkap. Bisnes utamanya ialah buah-buahan dan sampingan beberapa makanan ringan atau apa sahaja yang sesuai untuk dijual. Jadi abang agak sibuk untuk membantu mak mendapatkan bekalan buah-buahan di sekitar kampung. Fina bila tanya nenek jual apa. Dia jawab nenek jual watermelon.hi2..

Baba F&F di depan gerai mak.

Fina seronok sangat balik kampung. Sampai tak tidur siang. Kebetulan mak saudara dan bapa saudaranya ada juga di kampung. Rajinlah melayan Fina. Fiqah pula, seperti biasa. Tidak banyak ragam. Cuma batuk sikit-sikit sebab cuaca agak panas di sana.

Mama F&F di rumah kenduri kahwin di Manir, Terengganu. Dengan adik-adik ipar dan juga akak ipar. Possing depan pelamin.


Insyaallah, kami akan pulang ke kampung pada Aidilfitri akan datang pula. Tahun ini turn raya di Terengganu.




Comments

  1. dik,nampak kegemuks kan kau!..hahahahah!

    ReplyDelete
  2. baju kene kipas angin lah kaklong..xpo, hati senang gemuks pun..ha2..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

28 Minggu