F&F

Akak Fina dan adik Fiqah akan pulang ke kampung beraya haji di Terengganu tahun ini. Insyaallah, malam esok kami akan pulang ke kampung. Sudah tentu menu daging menjadi menu wajib setiap hari di rumah nenek dan tok ayah memandangkan tahun ini 2 ekor lembu akan dikorbankan.Alhamdulillah;)
 
Bila Fiqah dah pass merangkak, memang susah nak tangkap gambar bersama akaknya. Kalau gambar Fiqah ok, Fina pula tak ok, bila Fina possing, Fiqah pula bergerak. Agak sukar untuk mendapatkan gambar yang dua-dua berpossing baik depan camera. Lebih-lebih lagi, guna camera hfon saya yang tak berapa nak canggih ni. Lagilah gambar kejap kelabu, kejap terang. Ini antara gambar terbaru F&F. Dah seiras pula muka dua beradik ini. Cuma yang bezanya Fina rambut kerinting, Fiqah rambut lurus dan belum lebat rambutnya. Mata sepet sama, hidung kecil sama, mulut lain sikit. Fina ikut mulut babanya. Sejak Fiqah dah melasak ini, pandai bermain dengan akak nya.



2-3 hari ini sibuk main kuda-kuda dengan Fiqah. Bila adiknya nak tidur, dia sibuk suruh bangun nak main kuda-kuda. Fiqah naik belakang Fina, mamanya tukang pegang. Sampai melompat-lompat Fiqah suka. Bila main mainan, pandai main berdua. Memang tak sunyi rumah kalau 2 beradik ini bergurau senda. Fina sayangkan Fiqah, begitu juga mama dan babanya sayangkan mereka berdua.
 
Semoga saya menjadi anak yang baik, berbakti kepada orang tua dan begitulah juga doa saya agar anak-anak saya melakukan sedemikian tatkala saya dan abang tua nanti. Amin.
 

Comments

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

28 Minggu