Perjalanan ke Setiu

Fina tidur nyenyak sepanjang perjalanan ke Setiu. Kalau balik ke kampung, memang kami sediakan toto dan bantal kat tempat duduk belakang kereta. Biar Fina tidur lena. Tak larat kalau balik siang, dengan panas lagi dan confirm Fina duk main dan jadi boring dalam kereta lama-lama. Perjalanan mengambil masa lebih kurang 12 jam. Kami bertolak dari Semenyih pukul 9 malam. Itupun sebab banyak berhenti dan abang tidur bila rasa mengantuk sangat. Takpelah, biar lewat asal selamat. Lagipun tak da apa yang nak dikejarkan.


Fina tidur nyenyak dalam kereta. Siap ada tempat beradu.


Selepas berhenti Solat Subuh di Rantau Abang kami meneruskan perjalanan dan singgah sebentar ke pantai Kelulut, Merchang. Fina suka betul tengok laut. Pagi-pagi dapat menghirup udara segar di tepi pantai memang sungguh menyamankan. Rasa tenang dan damai berbeza dengan suasana kesibukan di bandar.

Mama & Fina, gambar gelap sebab masa tu masih awal pagi. Matahari pun tak terbit lagi.
Bila balik ke Terengganu, semestinya akan bersarapan Nasi Dagang. Kami berhenti makan di gerai kawasan Marang. Sepinggan nasi RM2.50 sahaja. Setelah kenyang, teruskan semula perjalanan menuju ke kampung. Lebih kurang pukul 9 pagi kami selamat sampai. Tiba di rumah, ahli keluarga gembira menyambut kepulangan kami.

Ni pula Fina yang baru bangun minta 'nenen'. BF dimana sahaja~tak kira masa.

Comments

  1. nyenyaknyer fina tido..ada anak kecik camtu la semuanya dah kn angkut, dr toto hga ke bantal bucuk...hehehe..

    biar kita ssh asal anak selesa..ye tak?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

28 Minggu