14 November 2012

Mari mengemas

Cik Fiqah ~ selain suka berdiri di tepi-tepi bahagian rumah, suka juga 'mengemas'. Lebih-lebih lagi kalau masa mama dan akak Fina sibuk lipat kain. Ha, akak Fina telah dilatih untuk membantu saya melipat kain di awal usianya 3 tahun. Jadi, sekarang kalau masa saya lipat kain, dia dah boleh lipat baju sendiri dan baju adiknya. Oklah, walaupun tak boleh lipat betul-betul, tapi sekurangnya dia ada daya usaha untuk membantu saya. Touching juga mama nya bila anak dara sulung dah boleh belajar membantu. Harapnya bila dah besar Fina rajin tolong mama ya;)
 
Berbalik kepada Cik Fiqah, ini antara aksi-aksinya tengah sibuk berkemas semalam.

Ini baju akak fina, ini baju mama, ini baju baba, ini baju saya.....
 
Nak tolong kosongkan almari akak Fina lah.


Iye mama, kejap, saya tak mahu nenemlah..saya nak tolong mama ni kan...
 
Kalau 'mengemas' kain baju, saya ok lagi, tapi bab main selipar tu, memang tak boleh tahan. Macam Fina masa kecil. Teruja tengok selipar.. Tak percaya, tengok gambar bawah ini.
...
 
....
....
 
...
 
v
v
v
 
Mama, saya suka main selipar mama ini. Nak cuba pakai tapi besar sangat dari saiz kaki saya yang comel ni..
 


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails