Jalan kat Semenyih


Ahad lepas, saya 2 beranak ke THE STORE SEMENYIH. Baba Fina dah start exam untuk Sem 4. Asyik ke TESCO je tiap minggu, jadinya kami bertukar angin ke The Store pula. Sejak dah duduk di Semenyih, ini kali pertama saya ke sana. Baru tau hari Ahad ada pasar tani kat area pekan Semenyih. Lain kali bolehlah pergi. Fina, semakin biasa keluar berdua bersama saya. Duduk je kat sit depan tu. Kadang-kadang mengamuk juga. Tapi under control lah. Kena layan cakap dengan dia. Tak pun, umpan dengan air kotak/vitagen. Senyaplah dia. Kalau ada rezeki untuk baby kedua, saya nak train baby duduk dalam car seat. Biar senang nak bergerak ke mana-mana. Fina ni, tak penah duduk dalam car seat. Sejak Fina dah setahun lebih baru saya berani bawa Fina keluar berdua. Sebelum ni, kalau keluar mesti baba ikut sekali.

Bila dah berperangai baik time ikut mama, kenalah bagi upah. Bagi Fina naik anak zirafah ni sebelum balik ke rumah. Tersengih-sengih dapat naik anak zirafah . 2 minggu ni, saya teramatlah suka window shopping. Kalau boleh, lepas kerja nak singgah mana-mana cuci mata. Bukan nak membeli sangat pun. Saja jalan-jalan. Start bulan depan, saya nak beli baju raya Fina sikit-sikit. Malas nak shopping sekali gus time pose nanti.

Comments

  1. Fina xnak dok dlm carseat, bahaya tu, kena hati2 drive la, mcm anak sy Danies tu sejak lps pantang hga skrg masih dok dlm carseat, takut nk drive kalu xpa carseat tu..hehe

    ReplyDelete
  2. tu lah, dari kecik tak penah ajar fina duduk dalam carseat. susah juga nak kawal bila dia tak duduk diam. kitalah yg drive ni lagilah. Tak boleh fokus. takpe, tunggu next baby, saya train duk dalam carseat mcm danies.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

Fina @ klinik Kesihatan Semenyih, Kajang..