Siti Usaha


Kerusi kosong bos lama saya akan diisi minggu depan. (Sebulan setengah acik duduk sajo)
Selama 6 tahun bekerja, ini kali ke-5 saya dapat bos baru.
Kali ini bos WANITA. Perbezaan bos wanita dengan bos lelaki, tetap ada.
Cuma yang penting, sebagai seorang Setiausaha, perlu mengikut rentak bos.


dan

berita baik untuk kami yang menjaga bos nih, bulan Jun Setiausaha kat JPN dah dapat gaji baru. Kalau dulu skim PA Gred N17 ~ Pembantu Tadbir (Kesetiausahaan) telah ditukar skim ke jawatan Setiausaha Pejabat Gred N27 mulai Januari 2010 lalu. Penyelarasan gaji, ikut Jabatan. Ada yang cepat proses, ada yang belum. Tapi kot-kot lewat pun, sebelum raya clear lah gaji baru tuh. Jadi, rajin-rajinlah buat kerja. Tak kira apapun jawatan kita sebenarnya, tinggi atau rendah pangkat kita, apa yang penting komitmen dan tanggungjawab terhadap kerja dilaksanakan sepenuhnya.
Sekian,
"BERKHIDMAT UNTUK NEGARA"
Sayalah Setiausaha Pejabat yang akan pencen lebih kurang 30 tahun lagi. (kalau dipanjangkan umur)
Agak-agak berapa orang bos yang saya akan jaga sampai pencen ?????
** Tajuk n3 SITI USAHA ~ gelaran yang dipanggil oleh anak buah saya ERIN. Citernya masa dia kecik2, tanya dah besar nak jadi apa. Dia jawab nak jadi SITI USAHA. Apa benda keje SITI USAHA tu. SITI USAHA tu ialah keje maklang dia lah SETIAUSAHA.
Bagaimana saya mula menceburkan diri dalam bidang SETIAUSAHA? Bila senang saya tulis di dalam blog.

Comments

  1. tahniah bkl dpt bos baru dan dpt gaji baru ye.ok lah tu.cik siti usaha kena lah usaha lebih.mmg patutpun dpt gred 27. aku,tgh tggu persatuan memperjuangkan gred juruteknik.skrg still J17.ape2 pun kerja mesti diselesaikan.

    ReplyDelete
  2. tq kin..bkn sng nak naikkan gred ni. taulah kalau keje gomen. mcm2 masalah sebelum perlaksanaan. tak pe, kalau ada rezeki boleh upgrade la post ko tu. cuma lambat atau cepat pun. HIDUP JURUTEKNIK JKR!!!!

    ReplyDelete
  3. huhu bos baru? sape? sape? hehehe busybody...
    bos lama dah naik C kat ministry lama, tak sia2 dia buat proposal masa kat ministry dulu kan... ;p

    ReplyDelete
  4. ingat lg kau tredmark tu dik..
    wakaaakaaa...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

28 Minggu