Jemputan MBFPC

Saya telah menerima jemputan ke Program Latihan Malaysian Breastfeeding Peer Counselor (MBFPC) Kawasan Selatan bertempat di Kak Long Chalet Resort, Melaka pada awal Julai 2010.Hari ini saya melengkapkan dan menghantar borang-borang permohonan dan sedikit soal selidik yang telah diberikan melalui email. Bagi sesiapa yang berminat untuk menyertai Program Latihan MBFPC ini masih belum telewat untuk berbuat demikian. Sila dapatkan maklumat lanjut di blog YATIE yang merupakan salah seorang admin team.

Saya amat berminat dengan penyusuan susu ibu sejak saya BF Fina. Dengan menyertai program latihan MBFPC ini, saya ingin menambahkan pengetahuan dan ilmu saya dengan lebih mendalam tentang penyusuan susu ibu daripada mereka yang terlatih dan profesional. Mungkin dengan cara ini saya dapat membantu rakan-rakan saya yang berminat untuk meneruskan penyusuan susu ibu sama ada bekerja ataupun tidak.

Fina pula, akan dijaga sepenuhnya oleh babanya sementara saya menjadi peserta (pagi hingga petang). Kira saya satu keluarga ke Melaka. Tak taulah macamana nanti. Memang ada disediakan kemudahan pengasuh di sana cumanya, takut Fina mengamuk tak biasa. Jadinya, baba Fina lah yang akan melayan Fina. Harap-harap Fina ok. Susah-susah, bawa Fina kampung je. Biar nenek-nenek kat area Melaka tu jaga Fina. (Nekyang ada, nektam ada, neklong pun ada).

Kawan-kawan yang bakal menyertai latihan MBFPC di Melaka, selamat berkenalan di sana.

Comments

  1. ni namo eh, tak do kojo..duk godek2 tukar..ape jadi pun tak tau..hi2..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

Fina @ klinik Kesihatan Semenyih, Kajang..