09 November 2010

D'Muar

Malam tadi menikmati makan malam D'Muar. Bila dah sampai D'Muar mestilah menikmati menu istimewanya.

Mee Bandung Muar. Memang sedap. Pekat kuahnya, bila rasa ada sikit-sikit rasa macam mee rebus pula. Rasa manis keledek dalam kuahnya. Dari minggu lepas, tekak saya teringin benar makan mee bandung. Dalam minggu ini, dah 2 kali makan mee bandung. Tapi tak memenuhi citarasa langsung. Mana taknya, order mee bandung kat kedai makan Ala-Thai. Mana sama rasanya. Nak buat sendiri, tak cari-cari resepi. Sahabatku ~ Ikin, bilalah dapat merasa perencah mee bandung Mak Pon mu itu!



dan menu tambahan, Satay Kajang. Order 10 cucuk sahaja. Nanti tak habis pula. Satay ini kalau teringin aje sedap. Kalau tak, rasa muak pula. Maklumlah, dah bertahun duk Kajang. Faham-fahamlah penerimaannya. Satay D'Muar ini lagi sedap rasanya dari Satay Haji Samuri. Rasa daging fresh dan makan panas-panas. Kalau makan Satay Haji Samuri, rasa kejap je dah sejuk. Macam satay frozen pun ada, dipanaskan semula.


Dah kenyang perut, balik ke Pelangi Semenyih untuk layan cerita Ulik Mayang..Fina kalau cerita tu dah habis, dengar lagu terus menari ulik mayang dengan mamanya..Mama suka sangatlah, dapat berehat sepenuhnya sebab tak payah masak makan malam.

Hari ini, macam nak jalan-jalan cari makan di Pasar Malam Bangi. Tapi tak taulah, proposal diterima oleh abang ke tidak. Asyik tak berasap je dapur ni, kira masalah kritikal juga kalau dibiarkan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails