I city

Pertama kali menjejakkan kaki ke I-City Shah Alam. Bandar lampu digital. Kawasan riadah waktu malam yang sesuai untuk seisi keluarga. Bayaran masuk sebanyak RM10 dan kupon boleh digunakan untuk masuk ke Snow House ataupun Safari Park. Pilih salah satu sahaja. 1 kupon maksima 5 orang.
Jom layan gambar :)

Kebanyakan kawasan dipenuhi pelbagai pokok yang berwarna warni dan arca/replika haiwan-haiwan seperti burung, itik, rama-rama, burung merak, dan lain-lain. Malam minggu memang ramai orang yang datang berkunjung. Dibuka jam 7 malam hingga 10 malam.

Fina seronok sangat datang ke sini. Memang tak duduk diam. Awal-awal dah dapat 'lampu love' dari kedai berhampiran. Beli lah. Macam-macam jenis permainan lampu yang dijual. Tapi dinasihatkan agar makan dahulu sebelum berkunjung ke sini kerana makanan yang dijual berganda-ganda mahal harganya dari di luar. Lagipun, masih tidak banyak kedai yang telah dibuka.

Fina bergambar dengan baba pula. Abang lepas habis kelas semalam berhajat nak bawa kami berjalan-jalan ke sini. TQ abang! Mesti dah boring asyik pergi Tesco je..hi2..

dan
kami seterusnya masuk ke Safari Park kerana malas nak cari Snow House. Taman yang dipenuhi replika haiwan. Kira macam Zoo lah.

Fina main dengan harimau, gajah, panda dan spider. Ada lagi beberapa replika haiwan lain seperti zirafah, kuda, burung bangau dan dinasour pun ada. Kalau kat taman luar tu replika haiwan guna lampu digital, yang di Safari Park dibuat daripada konkrit je. Cuma pokok-pokok di sekitarnya dari lampu digital.
Dah habis round Safari Park, kami pun balik. Terjumpa Snow House, tapi memang beratur panjang nak masuk. Cantik juga pemandangan di dalamnya. Boleh lihat di Galeri I-City.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

28 Minggu