Mother Room's


Bulan Disember akan datang merupakan bulan terakhir untuk merealisasikan target saya untuk BF Fina selama tempoh genap 2 tahun. Tiada rutin yang berbeza dari bulan-bulan sebelumnya. Fina hanya direct BF selepas saya habis waktu kerja dan cuti. Masa BF, bila-bila masa yang dia rasa haus. Fina akan minta "maa...nenen mama.." Dah besar rupanya anak saya!

Pandangan peribadi saya, ibu-ibu di Malaysia sudah mula peka dengan kelebihan susu ibu. Malahan ramai yang telah buktikan bahawa mereka mampu menyusukan anak mereka walaupun mereka bekerja. Bukan sahaja peranan ibu yang menjadi kunci utamanya, malahan peranan pihak-pihak lain juga turut membantu dalam menjayakan niat ibu tersebut.

Salah satu contohnya :-

Bilik Khas yang disediakan oleh pihak-pihak tertentu sebagai salah satu kemudahan yang dapat digunakan bagi ibu-ibu yang BF.


Mother Room's @ Mahkota Parade Melaka
Kali pertama saya jumpa Bilik Khas seumpama ini di Pasaraya. Mungkin ada lagi banyak tempat yang diwujudkan bilik khas ini.
Selalunya, saya nampak di klinik & hospital Kerajaan sahaja.
Mungkin dengan wujudnya bilik-bilik seperti ini, secara tidak langsung akan turut membantu perjalanan ibu-ibu yang BF.

Comments

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

28 Minggu