@ kampung

Berada di kampung, siang panas berbahang, malamnya pula sejuk hingga ke tulang. Mama Fina&Fiqah masih bercuti di kampung bersama 2 puterinya. Seorang tidur belah kanan, seorang tidur belah kiri. Fina mengisi masa dengan aktiviti bebas di kampung. Keluar masuk rumah tanpa halangan. Kalau di Pelangi Semenyih, main dalam rumah sahajalah. Fiqah pula, seperti biasa dalam proses membesarkan badan agar mengikut jejak langkah kakaknya waktu kecil dahulu. Hari ini Fiqah sudah berusia 52 hari. Lagi 1 minggu dah masuk usia 2 bulan.

Cerita pasal orang habis pantang, terasa banyak lebihan lemak yang masih tebal sana sini. Makan memang tak dicatu. Bf baby, kejap-kejap lapar. Nak pakai jeans lama pun dah sangkut di peha. Ada lagi sebulan lebih naik kerja, sempat lah agaknya nak kembali langsing seperti dahulu kala. Orang perempuan selepas bersalin, memang rasa diri gemuk. Dah mengandung 9 bulan, ambil masa juga nak kurus. Tapi dengan bf, lebih banyak kalori yang akan dibakar dengan cara yang mudah. Program pelangsingan percuma untuk ibu-ibu yang malas bersenam seperti saya.



Ahad lepas ayah bawa kami ke Pantai Puteri Melaka. Pertama kali bawa Fiqah berjalan jauh. Nasib baik Fiqah tak meragam. Fina suka sangat dapat main air laut. Lain kali boleh pergi lagi. Berjalan dengan bawa baby kecil agak terhad masanya. Nak upload gambar, kabel telefon dah hilang entah ke mana. Kena beli baru la jawabnya.

Esok kami akan pulang ke Pelangi Semenyih semula. Kesian baba Fina & Fiqah duduk seorang. Cukuplah 2 minggu menikmati cuti-cuti Malaysia di kampung. Selepas ini, nak jalankan plan seterusnya pula.

Sebelum terlupa, selamat bertugas di tempat baru untuk baba F&F. Hari-hari ke JOLOBU jolobak lah jawab eh!

Comments

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

28 Minggu