22 July 2010

Fina Demam

Semalam saya EL. Fina tiba-tiba demam panas malam sebelumnya. Sampai ke pagi tak kebah panasnya. Saya dan abang bawa ke Klinik Dinamik kat depan Taman PS pagi-pagi. Doktor check suhu badan, nafas dan bila check kat dalam mulut, ada banyak ulser dekat tekak Fina. Doktor periksa juga kat tangan dan mulut, takut kena jangkitan sakit kaki/tangan & mulut. Alhamdulillah, tak da. Bagi ubat demam, antibiotik dan ubat sapu untuk ulser dalam mulut Fina.

Fina, seperti biasalah. TAK NAK jer bila suh makan ubat. Paksa makan. Bila malam, merengek jer. Tunjuk kat saya yang mulut dia sakit. Malam tadi tak nak menyusu. Nak tidur dalam buai. Bagi air kosong pun tak nak. Dah kempis perut Fina saya tengok. Saya tau dia lapar, cuma rasa sakit bila nak BF. Menangis lagi, mana tak tambah sakit tekak.

Lebih kurang pukul 2 pagi terkebil-kebil Fina dalam buai. Saya tanya, nak nen tak, dia pun keluarkan kaki dari buai dan angkat tangan suh ambil dia. Lepas tu, BF sampai tertidur. Lapar sangat agaknya. Pagi tadi start masuk kereta menangis. Air liur meleleh, mulut ternganga, tak nak tutup. Badan tak panas lagi, cuma ulser yang belum surut. Bab air liur meleleh tu, entah-entah gigi Fina nak tumbuh kot. Mama Fina ni, pantang la kalau Fina demam. Asyik berharap Fina tumbuh gigi jer :) Fina, cepat sembuh ye. Fina demam nak besar kan.

4 comments:

  1. kesiannyer fina.. makan ubat ye, biar cepat baik.. fina kan budak comei ;)

    ReplyDelete
  2. mai : tq auntie mai..
    armouris : tq atas info.

    ReplyDelete
  3. alhamdulilah fina dah sembuh yer....good girl.......

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails