19 July 2010

Update Fina

Senyuman Fina masih manis di mata saya walaupun Fina semakin membesar. Dalam hati setiap ibu, mesti rasakan anak kita yang paling comel dari anak orang lain. Hakikat kan. Biarlah tidak comel di mata orang lain, tapi teramat comel dan cantik di mata kita. Biarlah bau masam yang terhidu dek hidung orang lain, tetapi menjadi bau yang wangi dihidung kita. Begitulah naluri seorang ibu. Menyanyangi anak sepenuh hati.

N3 kali ini nak update tentang perkembangan Fina. Fina dah 1 tahun 6 bulan dan 2 minggu sekarang.

  • Saya potong rambut depan Fina sikit. Dah panjang sampai tertutup mata.
  • Pandai tolong saya kemas rumah. Bila saya menyapu, Fina pegang bulu ayam sapu habuk kat kabinet tv. Tolong bagi pengaut sampah bila saya minta.
  • Dah pandai buka pintu pagar kat depan rumah. Ni kena perhati selalu, kalau tak, kejap je hilang pi main-main kat jalan depan rumah.
  • Ajak saya bawa dia naik motor bila keluar petang.
  • 2 hari ni, bila nak nenen, suh saya baring kat atas toto depan tv . "ma, bobom ma"
  • Bila popoo, tunjuk pampers ajak pegi bilik air.
  • Makan macam biasa lah. Suka sangat makan nasi. Kalau bagi makanan lain susah betul dia nak makan.
  • Pagi-pagi menyerah diri bila hantar ke rumah kaklong aka pengasuh Fina. Tapi bila petang nak balik, tak sabar-sabar suh saya ambil.

2 comments:

  1. Ala tembam2 Fina tu..comel,pandai dan montel la...berkat susu ibu dier...

    ReplyDelete
  2. zakilah : ye..apa yang penting 'keberkatan'..dah kurang dah bambam Fina. kalau tgk dulu2, lagi tembam.hu2..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails