MC

Semalam temujanji pemeriksaan kesihatan di Klinik Desa Rinching. Awal pagi dah pergi. Fina tinggal dengan baba nya di rumah. Ramai pula yang menunggu. Hari ini kena jumpa doktor sebab masuk minggu-minggu akhir kehamilan. Minggu ini kandungan saya telah memasuki 36 minggu.

Penuh sangat pelanggan sampai tak ada tempat duduk yang kosong. Ramai juga yang datang untuk check ibu dan baby yang telah cukup sebulan dalam pantang. Check result :
Berat : 61.5 kg
Tekanan darah : 110/60
Gula : Blue
HB : Tak buat, stok tak ada
Jantung baby : 151

Semuanya nampak ok, tak ada masalah. Bila jumpa Dr. Siti Zaleha, disuruhnya saya ke Klinik Kesihatan Beranang untuk detail scan pada waktu petang. Kat Klinik Desa Rinching, tak ada mesin scan. Macam ada tak kena dengan berat baby katanya. Doktor bagi saya MC untuk hadir temujanji petang nanti.

Jadi petangnya saya dan Fina ke Klinik Kesihatan Beranang untuk detail scan. Baba Fina masuk kerja.

Sebab jumpa doktor atas temujanji sahaja, jadi tak ramailah yang menunggu. Inilah peneman saya ke klinik semalam. Tengah tak ada suara sebab batuk dan selsema. Tapi boleh nyanyi lagi.

Hasil detail scan, saya diminta refer ke Hospital Serdang.  Pukul 5ptg dari rumah, jemput baba Fina di Putrajaya dan seterusnya saya ke sini.


dan terus ke kaunter pendaftaran untuk jumpa doktor di Dewan Bersalin Hospital Serdang.

Tempat Fina dilahirkan dahulu....

Comments

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

28 Minggu