02 March 2012

Mendarat

2-3 hari ini, cuaca tak menentu. Sekejap panas, sekejap mendung, dan dan terus turun hujan. Berlari-lari acik nak keluar rumah pi angkat baju kat ampaian. Hujan turun tak bagi hint langsung. Bila angkat baju awal, tak jadi hujan pula. Camgitu lah jadi suri rumah tangga sepenuh masa. Nak angkat baju pun on standby juga. Ngalahkan doktor.
Bila hujan, dah tentu ada angin. Baba F&F ke belakang rumah selepas makan malam tempoh hari. Rutin harian memberi makan kucing belaan secara tidak rasmi. Kucing ini memang duduk luar rumah. Saya tak bela pun, cuma abang rajin bagi makan. Bila malam jer, kucing tu menunggu kat pintu belakang rumah. Tapi bukan nak cerita pasal kucing.  Cerita terjumpa sesuatu di belakang rumah. Ekor memang panjang, ada mata dan hidung.

v
v
v
v
v

Layang-layang sesat. Suka betul Fina baba nya ambil dan bawa masuk layang-layang ini. Jadi mainan baru Fina dalam rumah. Besar saiznya, ekor satu sahaja. Mungkin putus talinya semasa angin kuat dan mendarat kecemasan di belakang rumah saya.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails