Jalan TAR Jalan MI

Apa lagi list yang belum ditunaikan sebelum start kerja selain daripada shopping baju kerja. Tentunya baju ready made menjadi pilihan. Nak beli kain, tempah baju memang dah lama tak jumpa tailor yang sesuai. Lagipun upah tailor sekarang makin mahal. Kadang-kadang upah tempah lagi mahal daripada harga kain. 
 
 
Tempat paling seronok dan riang ria bershopping baju dan tudung kerja, mana lagi kalau tidak Jalan TAR dan Jalan Masjid India. Tak terasa letih bila tengok BANYAK pilihan yang ada. Dah hobi dari zaman muda remaja hingga sekarang 'bershopping'. Pagi ke petang duk cuci mata pun tak apa. Nasib baik baba F&F sudi bawa saya ke sini dan terlebih lah nasib baiknya sebab F&F tak meragam langsung.
 
 
Meh tangkap gambar dulu sebelum mama bz shopping;)

Set apa yang nak dibeli, tuju terus, cuba sesuai ke tak dan beli tanpa rasa was-was. Tak boleh pilih lama-lama, nanti kesian kat baba dan F&F yang setia menunggu. Lagipun saya pergi hari Sabtu, ada pasar malam kat Jalan TAR. Susah sikit nak berjalan sebab ramai orang dan kiri kanan jalan dipenuhi dengan gerai-gerai peniaga.

Tempat wajib pergi ialah kedai Muaz Trading~ jual tudung dan baju dengan harga borong. Kat dalam ini, tudung memang dilambakkan sahaja dalam bin yang ada. Pilih sahaja, harga dijual dengan harga borong untuk sehelai. Tak perlu beli sekodi untuk dapat harga borong.
Fina kat dalam kedai Muaz. Penuh dengan lambakan tudung sana sini.


Lepas pergi Muaz dan beli tudung ropol tepi, terus cari baju ready made. Lega kerana saiz S masih muat. Lagipun baju ready made saiznya agak standard. Kalau try baju ok, kain tak perlu risau kerana bahagian pinggang dijahit dengan getah kiri dan kanan. Jadi, jarang terjadi kain tidak boleh dikancing sepenuhnya. Sekarang musim baju jenis kain cotton. Harga pun berpatutan dan rata-rata harga bawah rm60 sepasang. Ada juga serendah rm39 dijual di area Jalan TAR bergantung pada kualiti dan jenis kain.
Dah habis beli apa dalam list, terus makan tengahari dahulu dan menziarahi keluarga akak ipar di Setapak, KL.

Comments

  1. kaklong tah napo tak minat tudung ropol topi tu,tapi tgk org lain pakai cantik lak...huhuhu!

    ReplyDelete
  2. belum dpt aura lagi kaklong..nanti dah dekat ghayo, lagi ponoh tudung ropol2 tu jual sampai kajang..baru berkonan kot..hi2..

    ReplyDelete
  3. Syiok kan supin, nak2 kalau Ada yg tulun bayokan... Heheheh

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

28 Minggu