Training Taska

Minggu ini saya dalam mood sedih ;(  Makan tidak lalu, tidur tak lena. Mandi tetap basah lah. Lagi beberapa hari cuti bersalin 3 bulan akan sampai ke noktahnya. Dengar 3 bulan cuti ~ macam terlalu lama bagi yang tidak memperolehinya. Bagi tuan punya badan, rasa bagai sekejap sahaja. Hari-hari berlalu, mengulit F&F sedar-sedar dah habis cuti;( Mulalah rasa nak berhenti kerja. Kalaulah itu, kalaulah ini. Sudah! Betulkan semula mindset dan jalani kehidupan seterusnya dengan lebih aura-aura positif.

Isnin depan jadual akan disusunatur. Memandangkan abang dah pindah ke Jelebu, kenalah saya drive sendiri ke Putrajaya pergi dan balik kerja. Fina masih di Taska Nasyrah di ofis saya. Fiqah pula akan dihantar di Taska berhampiran rumah saya. Semalam start hantar Fiqah ke Taska untuk training 3-4 hari agar Fiqah biasa dengan suasana baru. Bukan mudah nak tinggalkan anak rupanya. Sedih sangat bila Fiqah tiada di rumah. Tiap masa teringat kat Fiqah. Lena tak tidurnya, nak minum susu tak, menangis ke tidak dan macam-macam berlegar di fikiran. Bagaikan rindu tak tertahan.


Untuk permulaan minggu ini, saya hantar Fiqah jam 8.30 pagi dan ambil jam 4 petang. Cukuplah sekadar nak ajar dia kenal dengan tempat baru. Nanti Isnin depan bila dah start kerja, saya kena keluar seawal 6.50 pagi untuk  hantar Fiqah, seterusnya ke ofis hantar Fina pula. Kenapa tidak minta tolong baba F&F untuk hantarkan Fiqah. Belum masanya lagi.Tunggulah tiba masa yang saya rasakan sesuai untuk serahkan tugas ini. Buat masa sekarang saya nak tengok sendiri muka Fiqah tiap pagi, nak peluk cium Fiqah puas-puas, nak pesan macam-macam kat Fiqah agar dia tahu bahawa mama nya pergi kerja. Mamanya sayangkan dia, mamanya tak sanggup berpisah dengan dia, mamanya rindukan dia tiap masa, mamanya suka bau baby pada Fiqah dan semua pesanan dari hati seorang ibu pada anak. Tengok, mamanya yang lebih-lebih susah hati anak ok jer. Serius, saya sangat sedih nak berpisah dengan anak walaupun hanya kerana nak pergi kerja. Insyaallah, bila dah biasa dengan rutin harian, mungkin keadaan akan pulih seperti sediakala. Inilah perang psikologi namanya.


Fiqah semalam, pengasuhnya kata menyusu sedikit sahaja. Pagi nak hisap botol, tengahari tak nak. Bila saya ambil petang, terus laju bf. Lepas segala keresahan Fiqah bila dapat bf. Selepas itu, tidur lena hingga ke jam 8 malam. Saya bekalkan 4 botol EBM untuk Fiqah. 1 botol 3oz. Tak gunakan frozen EBM lagi. Semuanya fresh EBM yang saya pam hari sebelumnya. Bila dah start kerja nanti, baru gunakan stok frozen yang ada dan ganti dengan stok baru.



Hari ini hantar Fiqah lagi. Harap-harap Fiqah ok. Biarlah saya belajar bersabar banyak minggu ini tanpa Fiqah di siang hari walaupun rasa kenapa lambat masa berlalu nak tunggu jam 4 petang ambil Fiqah.  Nanti minggu depan kalau dah mula bekerja, kalau-kalau Fiqah tak biasa, lagi susah nak adjust. Jadi, kena berkorban rasa susah hati 3-4 hari. Itupun Jumaat nanti saya dah cutikan Fiqah. Biarlah dia duk puas-puas dengan mamanya sebelum saya masuk kerja hari Isnin.


Muka ceria Fiqah masa dalam kereta nak pergi Taska pagi tadi.
Hari ini Fiqah minum susu tau! Nanti lapar, mama risau....


Comments

  1. nangis tak dia semalam?

    mula2 je ni dik...nanti ok lah tu...sayang sngt nk tinggal kan...

    ReplyDelete
  2. ala la la ...
    takpe .. Fiqah good girl ... ;)
    senyummm jerk.

    ReplyDelete
  3. kaklong: fiqah x nangis, mama eh yg nak nangis..huhu..

    nieza: senyum suka jumpa ramai kawan nanti..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

28 Minggu