18 August 2011

Nak makan ini

pic from google

Bulan puasa ni, saya teringin nak makan buah beluluk/kabung yang telah dicampur dengan gula dan sirap. Kalau dalam gambar tu, buahnya sahaja. Kalau campur sirap, merah menyala, terbuka selera nak makan. Ala-ala dessert lah juga. Manis dan kenyal-kenyal rasanya. Cari-cari kat Semenyih, tak jumpa. Tanya ayah lah kalau kat kampung ada jual. Tapi minggu depan balik raya entah dapat beli ke tidak. Selalunya bulan puasa senang nak cari, tapi dah penghujung Ramadhan, peniaga pun dah agak malas nak berniaga. Minta-minta tercapai lah hajat nak makan dessert kampung ni. 


2 comments:

  1. kak as, rasanya gula kabung ni ade jual kat kedai asam dlm carrefour tu....tp tak tau lah rasanya masam ke, manis ke, pahit ke..ce g tgk2 kat situ..-pija-

    ReplyDelete
  2. alaa..dik kat melineium byk...!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails