Fina 1 tahun 7 bulan




Diam tak diam, buah hati saya ni dah pun genap 1 tahun 7 bulan.
  • Last checkup di Klinik Kajang bulan 7, berat Fina 10.4 kg. Dah tak naik berat Fina.
  • Tak nangis pun masa nurse cucuk. Nasib baik Fina tak demam lepas kena cucuk tuh. Vaksin kali ini nurse cakap untuk elakkan lumpuh, kancing gigi dan ada beberapa penyakit. Saya tak ingat.
  • Gigi Fina baru tumbuh sebatang (tumbuh senget) di gusi bawah.
  • Dah pandai cakap sikit-sikit (style Fina) - mama, baba, atuk, enek(nenek), atuh(jatuh), bobom(baring), mamam(makan), ashi(nasi), andi(mandi), nana (taknak), abash(bas), otor(motor), aba(abang), aya(kak ya), anya(dania), lah(sekolah).
  • Boleh harap dah, suka tolong saya kemas rumah.
  • Sekarang kalau saya solat, saya bentangkan sejadah kat sebelah biar Fina solat sama. Kejap je dia ikut apa saya buat. Pastu duk main ler. Time rukuk tu, kepala sampai ke bawah. Lepastu mulut terkumit-kumit macam baca doa.
  • Kalau suruh sayang, muncung-muncung mulut tu nak cium.
  • Manja sangat. Ini dari dulu perangai gini. Tak bolehlah jatuh sikit, kak ya&dania usik, mesti mengadu kat mama.

Saya pula ada 5 bulan lagi untuk meneruskan misi BF Fina. Fully BF tanpa tambahan susu formula. Saya YAKIN BOLEH :)

Comments

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

28 Minggu