Juadah 4 Ramadhan

Hari ini saya bersemangat nak memasak. Bangun je tidur, siap-siap kemas rumah, mandikan Fina, lepas tu buatkan Fina nasi goreng untuk sarapan. Sementara Fina makan, saya bersiap untuk ke tempat bershopping tiap minggu. Mana lagi kalau tidak ke Tesco Semenyih. Saya berdua je dengan Fina, abang pi hantar kereta saya servis. Lepas tu baru jemput kami. Menu hari ini yang dalam perancangan :

Nasi putih
Ikan bawal masam manis
Sayur campur
Macorani goreng
Popiah goreng
Bubur tepung pulut warna warni (tapi ada pewarna merah je kat rumah)
Air soya
Teh o untuk abang

Sebab beria nak masak petang ni (semalam harapan hancus), sampai saya tak merasa ngantuk pun. Kejap lagi nak buat inti popiah. Pastu masak juadah yang lain. Kabel kamera tak bawa balik. Esok nak masuk gambar dalam n3. Abang pun pelik, larat ke saya nak masak tuh..Hari ini saya nak semua juadah adalah homemade. Tak bagi abang beli satu pun. Bila lagi nak masak sedap-sedap. Time cuti hujung minggu ni jelah peluang saya ada. Selamat memasak untuk semua para ibu.

Note: Ke Tesco tadi saya beli buku Chef Hanieliza. Senang je masakan yang ada dalam buku resepi tuh. Siap ada cop MENU GERENTI JADI. Google2, jumpa blog fotopages chef ni. Kalau nak cuba resepi-resepi yang menarik, sila ke site HANIELIZA.FOTOPAGES.COM

Comments

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

28 Minggu