FOC

Saya terjumpa Puan H di lif minggu lepas. Sebenarnya saya dan Puan H saing2 mengandung tahun 2008. Anak Puan H muda sebulan dari Fina. Dipendekkan cerita perbualan kami :
PUAN H : Anak U dah setahun kan az.
SAYA : A'ah puan. Anak puan dah pandai ape dah?
PUAN H : Baru belajar berdiri duduk. Lepas tu gigi pun tak tumbuh lagi tau. Saya ingat nak hantar jumpa doktor la Az (sambil gelak2). Tapi hubby tak bagi, dia ckp normal la tu, lambat sikit. nanti tumbuh ler gigi tu.
SAYA : Ye ke puan, Fina pun belum tumbuh gigi lagi.
PUAN H : Eh, sama la. Tapi anak nak masuk setahun ni kurang sikit belanja beli susu kan. Mahal la susu sekarang Az. Sebulan dah berapa blanja.
SAYA : Mmm, tak tau la puan harga susu tapi saya ada cara yang tak perlu puan keluarkan 1sen duit pun. Boleh dapat susu FREE!!!
PUAN H : Eh Az, betul ke????? Macamana U buat..ajar la saya..
SAYA : Puan bagi SUSU IBU.
PUAN H : Ha???
-TAMAT-
Moral of d story : FIKIR2 KAN SENDIRI & SELAMAT BERAMAL.

Comments

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

28 Minggu