Lala

Saya dapat panggilan dari abang petang tadi.

Abang : Mmmm, pandai masak lala tak?
Saya : Masak ape, slalu kalau mama masak, buat sambal atau masak lemak cili api la.
Abang : Pandai tak masak lala goreng tiram?


lala goreng tiram

Saya : Ape? lala campur dengan tiram ke?

Abang : Bukan campur tiram, Abang tengok blog dari dapur MAKLANG. Ada resepi lala goreng tiram. Nampak macam sedap je lala tuh.

Saya : Ye lah, nanti mama tengok. Susah2 mama buat lala rebus je lah..ha2.. (mentang2 saya ni dipanggil maklang, siap cari resepi dari blog maklang)


Lepas dapat panggilan, saya singgah ke blog DARI DAPUR MAKLANG. Banyak juga resepi yang simple dan mudah untuk disediakan. Terima kasih kepada abang yang 'menyedarkan' saya untuk mencuba resepi2 baru. Mungkin sudah jemu dengan masakan saya. Nak senang, goreng sayur, goreng ikan/ayam hari2. Maklumlah, dah balik kerja penat nak masak, nak melayan Fina lagi, nak mengemas rumah lagi (macam byk sangat lah). Nasib baik saya dapat suami yang tak suka complain tentang makanan. Asalkan ada menu utama dan sayur, abang memang bukan jenis yang cerewet.

Orang perempuan (macam sayalah tu) memang suka cari/kumpul resepi, print resepi, beli buku resepi tapi kalau nak cuba resepi baru boleh dikira dengan jari berapa kali setahun. Agak2 lepas dapat guna KC baru nih, mungkin boleh menaikkan semangat saya nak memasak!!! (abang, nak order oven boleh tak, senang mama nak buat kek nanti, hi2). Alasanlah tu kan..

Comments

  1. eheheheehe.. tercuit lak hati ena bace n3 nie..

    ReplyDelete
  2. Ena : dah kawin, kene lah jaga perut suami. jgn bagi kempis..hi2..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

28 Minggu