Shopping

Hari ini masuk 15 Ramadhan. Rasa kejap je dah berada di pertengahan Ramadhan. Lagu raya pun dah kuar kat HotFM pagi tadi. Hari ni juga, orang Gomen gaji. Tahun ini gaji ikut jadual. Selalunya, kalau nak raya mesti gaji sebulan 2x. Masuk bulan kedua lepas Raya, belanja pun cukup-cukup nafas je. Dah guna banyak duit time raya. Sebab dah pertengahan Ramadhan, so bolehlah cerita persediaan Raya. Saya dah beli sikit-sikit baju raya Fina sebelum bulan puasa lagi. Dah ada anak ni, kalau pergi shopping mesti nak tengok baju anak. Kita punya, beli last minit pun tak pa. Asalkan berganti baju baru.
Tema raya saya tahun ini, macam nak pakai warna pink. Tapi dah pakai pink masa pregnantkan Fina dulu. Rasa-rasa kena pilih warna baju saya dulu, baru beli baju abang&Fina untuk dipadankan warnanya. Saya sekarang memang malas nak tempah baju, beli yang dah siap je. Abang pun sama. Lagipun harga tempah dengan beli yang siap lebih kurang sama. Silap haribulan, baju yang ditempah lagi mahal.
Sebab dah dapat gaji, hati ni berbunga-bunga nak pergi presint 2. Manalah tau kalau-kalau ada yang menarik untuk dibeli. Ada jualan JOM BELI BARANG RAYA. Orang perempuan, memang suka shopping. Kadang-kadang, tak ada barang yang berkenan untuk dibeli, dapat cuci mata pun jadilah.

Comments

  1. genggkapak lom soping lg..
    org tak gomen lom gaji lg..

    ReplyDelete
  2. kami org GLC dah 2hari gajiiii ...
    dah jadik kodokut ... sbb nak simpan utk raya hahahaha

    fuhhhhh sib baik kat putrajaya .. jauh nak pi. selamattttt poket

    ReplyDelete
  3. kakngah : shopping mall kat selayang tu duk memanggil2 genggkapak..bilalah la dtg shopingg..
    nieza : wah, awal gaji!

    ReplyDelete
  4. blog sanun sini bz cite pasal duit gomen bg.........hang ni x abih shopping laei....waaaaaa dapat duit rayerrr......

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

Fina @ klinik Kesihatan Semenyih, Kajang..