1 tahun 3 bulan

Perkembangan Fina 1 tahun 3 bulan :~

  • Masih belum tumbuh gigi lagi.
  • Pandai naik basikal.
  • Pandai salam orang.
  • Gelak besar - HA..HA..HA..(intonasi buka mulut luas2)
    Dah faham arahan ringkas, macam bila suh mandi, Fina akan pergi ke pintu bilik air.
  • Tengok apa orang lain buat, dia pun tiru lah. Kalau saya solat, Fina pun buat sujud juga. Diciumnya sejadah tu. Kalau tengok saya pakai gincu, lepas tu dia pun letak gincu tu dekat tepi mulut dia.
  • Petang sampai rumah, kalau tengok ada anak-anak jiran saya duk main kat luar, Fina pun ajak keluar. Tak nak masuk rumah. Nak main kat luar.
  • Panggil BABA, kalau saya tanya mana baba, diapun cari la abang sambil mulut tu panggil BA..BABA..
  • Rajin buat sepah, habis laci almari baju dikemasnya.
  • Suka main pinggan mangkuk bila saya kat dapur. Macam main masak-masak pula.
  • Buat muncung-muncung mulut sebut "huu..hoo..huo.."
  • Kenal kartun Upin Ipin tuh. Bila ada iklan kat tv, suka Fina tengok Upin Ipin. Kenal je dia.

Comments

  1. salam perkenalan...hi mama fina..sy sakinah..sy nak berguru ngan mama fina cara2 nak buat double pumping bole tak??sy guna pam spectra 3 gak..tp sy tak penah lagi buat double pumping..ni email sy..

    sakinah@kpkk.gov.my

    tq...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

Fina @ klinik Kesihatan Semenyih, Kajang..