Hilang


Sehari dua ini saya mencari-cari kad pengenalan saya. Rasanya tak ada pula saya keluarkan dari dalam dompet duit. Kalau ada pun, yang paling rajin menggodek dompet saya ialah Fina. Habis dikeluarkannya semua kad dan duit yang ada. Bila suh kemas, diberinya satu-satu kad dan duit yang ada. Tengok ke website Jabatan Pendaftaran. Kalau hilang kad pengenalan siap kene kompaun RM100++. Manalah tau, kalau betul hilang terpaksalah ganti kad pengenalan baru.
Cari lagi di ofis, kot-kot jumpa. Saya periksa semula ke dompet, mana tau kalau-kalau terselit kat celah-celah dompet. Akhirnya jumpa juga kad pengenalan saya. Rupanya terselit kat belakang kad kawin. Fuh, lega. Tak yah nak pi Jabatan Pendaftaran buat kad baru.
Fina, lepas ni tak yah main dompet mama lagi ye!

Comments

  1. Fina..Fina..mencemaskan ibu kamu aje...hehehe

    ReplyDelete
  2. az, anak pompuan mmg cam gitu kot..
    suka nengok purse n handbag..
    aleya pun suka buka purse aku abis dia kuarkan harta benda dlam tue.. sabor je la..
    sib baik jumpa ic ko tu yer..
    kalo idak leh la ko dtg jumpe aku kat sini.. hehehehe... :)

    ReplyDelete
  3. hajar: alahai..memang cemas..
    mai : ye la mai, ingt mama dia ni byk duit sgt kot..hi2..tu lah, baru nak contact ko tanya nak buat IC. nasib baik dah jumpa.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

28 Minggu