Keje Fina

Fina dah pandai buat banyak keje sekarang. Antaranya :
Tolong saya mengemas baju. Saya ajar Fina keluarkan baju-baju dari dalam beg tuh. Tengok2, dia pula masuk dalam beg baju tu. lorr fina nih.. Mentang-mentang beg mama zai tu besar. Selamba je dia masuk.

Mama pos balik kg baru tau!!!


Keje terbaru, duk sibuk memanjat tangga rumah. Rabu lepas, saya di dapur memasak, abang pula kat belakang rumah duk betul paip mesin basuh. Saya bukakan tv suh Fina tengok. Tengah-tengah memasak, saya rasa semacam jer. Senyap je dalam rumah. Saya ke ruang tamu, cari Fina tak de. Berderau darah. Mana pula hilang anak saya nih. Abang suh tengok kat tangga, saya panggil Fina, terus dia menangis. Terkejut saya panggil dia agaknya. Tengok2 dah selamat sampai kat tingkat atas. Larat juga Fina naik semua tangga tu. Nasib baik tak terjatuh. Patutnya saya tempah sekali grill untuk buat penghadang tangga masa sebelum pindah haritu. Sekarang ni, duk mencari penghadang tangga susah pula nak jumpa. Buat sementara, abang hadang guna tilam bujang saya je. Tak boleh Fina panjat tangga tu lagi. Kalau kawan2 ada info kedai mana yang saya boleh beli penghadang tangga ni, sudi2 bagitau saya ye!

Langkah demi langkah.

Anak kalau dah masuk setahun memang aktif, ada je keje nak dibuatnya. Masa ni lah, orang kata tak boleh 'lepa' je anak tuh. Kena lebih prihatin dan rajin mengawasi setiap pergerakan anak untuk elakkan kemalangan di rumah.

Comments

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

28 Minggu