Tak tumbuh lagi

Pada usia 1 tahun 2 bulan dan 15 hari, gusi Fina masih sama seperti Fina baru lahir dulu. Gusi atas dan bawah tiada tanda yang menunjukkan gigi Fina nak tumbuh. Cuma saya rasa Fina jenis gusi keras. Bila gigit jari saya, sakit juga rasanya. Nasib baik bila BF Fina tak pernah lagi gigit B saya.
Walaupun tiada gigi, Fina makan macam kanak-kanak yang dah ada gigi. Makan nasi, tak mau bubur. Epal, keropok, biskut, kentang goreng dan pendek kata, apa yang boleh dikunyah, Fina akan makan jer. Orang kata kalau anak tumbuh gigi lambat, tanam uri tu dalam sangat. Tak tahu la saya betul ke tidak. Itu kena tanya baba Fina. Yang saya tahu, uri Fina ditanam di Penjara Kajang.
Nanti kalau gigi PERTAMA Fina tumbuh, saya akan ceritakan di dalam blog. Bila la agak-agaknya tu ?

Comments

  1. takpe ..
    lagi lambat kuar gg .. lagi lambat rosak.
    zulaikha pun gg baru 6batang ...

    ReplyDelete
  2. ikin : ye la kin, janji Fina sihat walafiat kan.
    nieza : zulaikha ade gak gigi, Fina tak de langsung,camner..ha2..

    ReplyDelete
  3. salam...

    tak bawak jumpa doktor ke sebab ada baca somewhere...dia kata klu dah umur sethn tak tumbuh gg gak....bawak cek ngan doktor...klu tak silap...dentist yg cakap tu...tp lupa kat mana....rasa2 macam kat susuibu.com...

    ReplyDelete
  4. mama muzz : salam. masa last checkup haritu, nurse suh jmpa dentist gak. Tapi bila sy pegi, utk baby, kene dtg hari lain pula. tu yg mls nak pegi tuh..apepun, thanks 4 info. nanti sy google kat susuibu.com.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

28 Minggu