Simpan EBM

Liner Youhaveababy saya dah habis. Tinggal sekeping je lagi. Kira-kira dah 100 keping liner yang saya gunakan selama ini. Banyak juga susu saya ye. 100 pcs X 3/4 oz = 300-400 oz stok EBM. Teringat masa mula-mula belajar menyimpan frozen EBM saya gunakan bekas plastik yang isi dadih tu je. 100 pcs baru RM13.90. Tapi memang guna banyak ruang. Kalau guna liner jimat ruang peti ais. Liner Youhaveababy dulu saya beli secara online di sini. Dapat less 10% masa tu. Sekarang dah jual harga tetap. RM29.90 satu kotak. Ada 2 botol stok susu yang belum saya frozenkan. Kalau tak sempat beli, saya gunakan dulu stok bekas dadih. Ada banyak lagi baki bekas tu yang belum diguna. Asalkan masih boleh simpan stok EBM, guna je bekas lain yang bersesuaian.
**Gambar di atas bukan susu saya. Saya google dari ENJOYBREASTFEED.

Comments

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

Fina @ klinik Kesihatan Semenyih, Kajang..