Shopping dengan mama

Ahad lepas kali pertama saya dan Fina keluar bershopping berdua. Selalunya, baba Fina akan teman kami tapi hari tu baba Fina ada kelas. Memandangkan Tesco Semenyih dekat je dari rumah kami di PS, saya pun 'berani' bawa Fina keluar. Masa dalam kereta pun Fina duduk diam je. Sampai ke Tesco, saya masukkan Fina dalam troli. Tak larat acik nak dukung. Bagi pelanggan2 Tesco yang shopping hari SABTU, diingatkan untuk membawa plastik beg sendiri apabila bershopping. Kalau tak, jenuh ler nak letak barang-barang yang dibeli nanti. Hari SABTU bagi rakyat negeri SELANGOR tidak dibekalkan dengan plastik beg bila bershopping. Kempen tentang alam sekitar rasanya. Sekarang ni, saya plan shopping hari Ahad. Bukan apa, takut terlupa nak bawa beg plastik spare bila shopping hari Sabtu.


Fina elok je duduk dalam troli.


Fina memberikan kerjasama sepenuhnya kepada saya sepanjang tempoh 2 jam kami bershopping. Yang tak tahannya tu, bila minat sesuatu benda, siap tunjuk dengan jari minta bagi dia. Paling Fina suka, bila nampak basikal 3 roda. Siap nak turun dari troli sebab nak naik basikal tu. Bila sampai ke bahagian frozen, saya bagi Fina vitagen. Minum tak habis pun, sibuk nak main sampai basah baju.

Tengok jari Fina.

Kali pertama keluar dengan Fina, saya rasa seronok. Gembira bila ada anak jadi teman bershopping. Lain kali boleh jalan-jalan dengan mama lagi ye Fina. Tesco tiap-tiap minggu pun tak pe. Asalkan Fina tak buat hal.

Comments

  1. Cayalah fina dah pndai g shoping..eloklah tu ajar dari kecik lg..hehehe...

    ReplyDelete
  2. mah : kene training lagi kecik ni mah..nanti dah besar sng baba eh tak yah teman lagi..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Petrosains KLCC

Report Card

28 Minggu